{"id":3437,"date":"2016-03-24T11:07:45","date_gmt":"2016-03-24T10:07:45","guid":{"rendered":"https:\/\/new.slovozivota.sk\/2016\/03\/john-bevere-zi-s-perspektivou-vecnosti\/"},"modified":"2016-03-24T11:07:45","modified_gmt":"2016-03-24T10:07:45","slug":"john-bevere-zi-s-perspektivou-vecnosti","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.slovozivota.sk\/en\/2016\/03\/john-bevere-zi-s-perspektivou-vecnosti\/","title":{"rendered":"John Bevere \u2013 \u017di s perspekt\u00edvou ve\u010dnosti"},"content":{"rendered":"

\"\"Keby si \u013eudia pl\u00e1novali pozemsk\u00fd \u017eivot s rovnakou \u013eahostajnos\u0165ou, s akou sa pripravuj\u00fa na ve\u010dnos\u0165, v\u00e4\u010d\u0161ina z nich by sa \u010doskoro ocitla na mizine. John Bevere n\u00e1m pripom\u00edna, \u017ee v\u0161etci sa raz postav\u00edme pred Bo\u017eiu s\u00fadnu stolicu, aby sme prijali odmenu, ak\u00fa si za svoj \u017eivot zasl\u00fa\u017eime. Ke\u010f sa nau\u010d\u00edme \u017ei\u0165 s poh\u013eadom upret\u00fdm na ve\u010dnos\u0165, n\u00e1\u0161 pozemsk\u00fd \u017eivot nadobudne e\u0161te hlb\u0161\u00ed zmysel. Za\u010dneme \u017ei\u0165 v\u00fdnimo\u010dn\u00e9 \u017eivoty a kone\u010dn\u00fdm v\u00fdsledkom bude odmena, ktor\u00e1 pretrv\u00e1 naveky. \u010eal\u0161ie podrobnosti n\u00e1jdete na str.2 tohto \u010d\u00edsla, prin\u00e1\u0161ame v\u00e1m \u00faryvok z jednej kapitoly. Kniha je u\u017e v predaji, \u017eiadajte ju u svojich kn\u00edhkupcov.<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

Ve\u010dn\u00fd s\u00fad<\/h1>\n

Boh na za\u010diatku stvorenia ur\u010dil de\u0148 s\u00fadu (Sk 17:31). V tento de\u0148 nebude \u013eu\u010fom zjaven\u00e1 nov\u00e1 pravda, ale v\u0161etky veci sa bud\u00fa posudzova\u0165 pod\u013ea toho, \u010do Boh u\u017e zjavil. V onen de\u0148 n\u00e1s bude s\u00fadi\u0165 Slovo Bo\u017eie, ktor\u00e9 je teraz v\u0161etk\u00fdm k dispoz\u00edcii. Ono je ve\u010dn\u00e9 a nemenn\u00e9. Neexistuj\u00fa pre\u0148 \u017eiadne v\u00fdnimky, obmeny, \u00fapravy. Nemali by sme teda vedie\u0165, \u010do Boh hovor\u00ed, a \u017ei\u0165 pod\u013ea toho? Nesta\u010d\u00ed sa iba domnieva\u0165, \u017ee vieme, \u010do povedal.<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

Rozsudok, ktor\u00fd bude v ten de\u0148 nad nami vynesen\u00fd, bude ve\u010dn\u00fd (\u017did 6:2). O tom, ako pre\u017eijeme ve\u010dnos\u0165, sa rozhodne na z\u00e1klade toho, \u010di sme \u017eili v s\u00falade s ve\u010dn\u00fdm Bo\u017e\u00edm slovom! Toto rozhodnutie sa nikdy nezmen\u00ed, preto\u017ee P\u00edsmo ho naz\u00fdva ve\u010dn\u00fdm s\u00fadom.<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

Neveriaci, ale aj mnoh\u00ed veriaci sa v\u00f4bec nezam\u00fd\u0161\u013eaj\u00fa nad t\u00fdm, \u017ee sa tento de\u0148 bl\u00ed\u017ei. Uverili klamliv\u00fdm tvrdeniam, ktor\u00e9 sa nezakladaj\u00fa na Biblii. Myslia si, \u017ee Boh bude na misk\u00e1ch v\u00e1h v\u00e1\u017ei\u0165 ich dobr\u00e9 a zl\u00e9 skutky a ak tie dobr\u00e9 prev\u00e1\u017eia, p\u00f4jdu do neba. In\u00ed, ktor\u00ed tvrdia, \u017ee s\u00fa znovuzroden\u00ed, sa domnievaj\u00fa, \u017ee sa neocitn\u00fa pred Je\u017ei\u0161om ako Sudcom, preto\u017ee Ho prijali za svojho Spasite\u013ea. Veria, \u017ee sa na nich nevz\u0165ahuje \u017eiadna forma s\u00fadu. Bud\u00fa v\u0161ak ve\u013emi prekvapen\u00ed. S\u00fa aj tak\u00ed, ktor\u00ed veria, \u017ee Boh im v\u0161etko odpust\u00ed a spoliehaj\u00fa sa na Bibliou nepodlo\u017een\u00e9 milosrdenstvo.<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

Ani jeden z t\u00fdchto n\u00e1zorov sa nezhoduje s u\u010den\u00edm obsiahnut\u00fdm v Novej zmluve. Tieto a im podobn\u00e9 tvrdenia, vytvoren\u00e9 \u013eudskou predstavivos\u0165ou, s\u00fa do\u010dasn\u00e9 a v onen de\u0148 neobstoja. Osobne si mysl\u00edm, \u017ee v\u00e4\u010d\u0161\u00ed \u0161ok za\u017eij\u00fa kres\u0165ania, nie neveriaci.
M\u00f4\u017eete ma\u0165 stopercentn\u00fa pravdu, a predsa sa z poh\u013eadu ve\u010dnosti tot\u00e1lne m\u00fdli\u0165.<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

D\u00f4vera v de\u0148 s\u00fadu<\/h3>\n

Pred s\u00fad nemus\u00edme predst\u00fapi\u0165 so strachom, ale s d\u00f4verou:<\/p>\n

\u201eBo\u017eia l\u00e1ska n\u00e1m d\u00e1va istotu, \u017ee sa nemus\u00edme b\u00e1\u0165 jeho s\u00fadu, lebo sa usilujeme uv\u00e1dza\u0165 do \u017eivota jeho l\u00e1sku\u201c (1Jn 4:17, pr. N\u00e1dej pre ka\u017ed\u00e9ho).<\/em><\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

Z tohto ver\u0161a vypl\u00fdva, \u017ee k\u013e\u00fa\u010dom k d\u00f4vere v s\u00fadny de\u0148 je Bo\u017eia l\u00e1ska, ktor\u00e1 sa v n\u00e1s zdokona\u013euje, dozrieva. V tomto bode v\u0161ak mnoh\u00ed veriaci robia chybu. Bo\u017eiu l\u00e1sku vn\u00edmaj\u00fa vo svetle pominute\u013enosti, nie ve\u010dnosti. Spolo\u010dnos\u0165 obdivuje ist\u00fa formu l\u00e1sky a dobroty, ktor\u00e9 s\u00fa v\u0161ak v protiklade s Bo\u017eou l\u00e1skou. Uvediem nieko\u013eko pr\u00edkladov.<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

\u201eM\u00e1me sa ve\u013emi radi a pl\u00e1nujeme sa vzia\u0165.\u201c To je \u010dast\u00e1 v\u00fdhovorka dvoch \u013eud\u00ed, ktor\u00ed spolu sexu\u00e1lne \u017eij\u00fa mimo man\u017eelstva. Ide o hriech, aj ke\u010f sa t\u00edto dvaja nakoniec zosob\u00e1\u0161ia. \u010casto som v\u0161ak svedkom toho, \u017ee t\u00ed, ktor\u00ed toto vyhlasuj\u00fa, sa nakoniec nevezm\u00fa. Zabudli na jasn\u00e9 napomenutie: \u201eMan\u017eelstvo nech maj\u00fa v\u0161etci v \u00facte a man\u017eelsk\u00e9 l\u00f4\u017eko nech je nepo\u0161kvrnen\u00e9, lebo smiln\u00edkov a cudzolo\u017en\u00edkov bude s\u00fadi\u0165 s\u00e1m Boh\u201c (\u017did 13:4).<\/em> Biblia nehovor\u00ed, \u017ee Boh bude s\u00fadi\u0165 iba \u201esmiln\u00edkov a cudzolo\u017en\u00edkov, ktor\u00ed nechodia do kostola.\u201c S\u00fad sa vz\u0165ahuje na v\u0161etk\u00fdch, ktor\u00ed praktizuj\u00fa tak\u00fdto \u017eivotn\u00fd \u0161t\u00fdl.<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

\u201eViem, \u017ee to nebola \u00fapln\u00e1 pravda, ale v\u010faka tomu uzavrieme obchod a ka\u017ed\u00fd nakoniec dostane f\u00e9rov\u00fa \u010diastku.\u201c Podnikatelia si \u010dasto tak\u00fdmto sp\u00f4sobom zais\u0165uj\u00fa z\u00e1kazky. Aby klienta don\u00fatili urobi\u0165 krok, mierne pozmenia fakty. V prvom rade ide o hriech klamstva a v druhom rade z tak\u00e9ho obchodu zvy\u010dajne vy\u0165a\u017e\u00ed iba jedna strana. Tak\u00edto podnikatelia zabudli na varovanie: \u201eV\u0161etci klam\u00e1ri bud\u00fa ma\u0165 podiel v jazere horiacom oh\u0148om a s\u00edrou; to je druh\u00e1 smr\u0165\u201c (Zj 21:8).<\/em><\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

\u201e\u010co je pravda, nie je hriech.\u201c Takto sa mnoh\u00ed ospravedl\u0148uj\u00fa, ke\u010f ohov\u00e1raj\u00fa svojho kolegu, zn\u00e1meho, nadriaden\u00e9ho at\u010f. M\u00f4\u017eu sa spr\u00e1va\u0165 tak, akoby ich k tomu poh\u00e1\u0148ala l\u00e1ska alebo staros\u0165 o dan\u00fa osobu, ale aj tak ide o ohov\u00e1ranie. V skuto\u010dnosti m\u00f4\u017eete ma\u0165 stopercentn\u00fa pravdu, a predsa sa z poh\u013eadu ve\u010dnosti tot\u00e1lne m\u00fdli\u0165. Spome\u0148te si na Noemovho syna Ch\u00e1ma, ktor\u00fd svojich bratov pravdivo informoval o tom, \u017ee sa ich otec opil a le\u017e\u00ed v stane nah\u00fd. Napriek tomu padla na jeho rod kliatba, preto\u017ee svojho otca znev\u00e1\u017eil. T\u00ed, ktor\u00ed ohov\u00e1raj\u00fa a hanobia in\u00fdch, zabudli na v\u00fdstrahu veriacim: \u201eNe\u017ealujte, bratia, na seba navz\u00e1jom, aby ste neboli s\u00faden\u00ed. Ajh\u013ea, sudca stoj\u00ed predo dvermi!\u201c (Jk 5:9).<\/em><\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

Pr\u00edkladov je mnoho, ale ich spolo\u010dn\u00fdm menovate\u013eom je skuto\u010dnos\u0165, \u017ee sa protivia ve\u010dnej Bo\u017eej v\u00f4li. Des\u00ed ma to, \u017ee \u013eudia s tak\u00fdmto \u017eivotn\u00fdm \u0161t\u00fdlom a zdanlivo ne\u0161kodn\u00fdmi vyjadreniami \u010dasto nav\u0161tevuj\u00fa nejak\u00fd zbor, navonok vystupuj\u00fa ve\u013emi l\u00e1skavo a ostatn\u00ed ich pova\u017euj\u00fa za vzorn\u00fdch ob\u010danov. Ale ako obstoja v porovnan\u00ed s krit\u00e9riami ve\u010dnosti? Apo\u0161tol J\u00e1n vo svojom liste d\u00e1va odpove\u010f na ot\u00e1zku, ako v sebe zdokonali\u0165 Bo\u017eiu l\u00e1sku:<\/p>\n


<\/em><\/p>\n

\u201eKto hovor\u00ed: Pozn\u00e1m ho, ale nezachov\u00e1va jeho prik\u00e1zania, je klam\u00e1r a niet v \u0148om pravdy. Ale kto zachov\u00e1va jeho slovo, v tom sa Bo\u017eia l\u00e1ska stala naozaj dokonalou\u201c (1Jn 2:4-5).<\/em><\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

Pripome\u0148me si, \u017ee je to pr\u00e1ve dokonal\u00e1 Bo\u017eia l\u00e1ska, v\u010faka ktorej sa m\u00f4\u017eeme s d\u00f4verou postavi\u0165 pred svojho Sudcu. Apo\u0161tol J\u00e1n jasne hovor\u00ed, \u017ee Bo\u017eia l\u00e1ska sa v n\u00e1s st\u00e1va dokonalou vtedy, ke\u010f zachov\u00e1vame Jeho prik\u00e1zania, a nie ke\u010f sa spr\u00e1vame dobre v o\u010diach spolo\u010dnosti. Nezabudnime, \u017ee Evu nev\u00e1bila zl\u00e1 \u010das\u0165 stromu poznania dobra a zla, ale dobr\u00e1! \u201e\u017dena videla, \u017ee by bolo dobr\u00e9 jes\u0165 zo stromu, lebo strom je na poh\u013ead l\u00e1kav\u00fd a na z\u00edskanie m\u00fadrosti v\u00e1biv\u00fd\u201c (1M 3:6, d\u00f4raz pridan\u00fd autorom). Existuj\u00fa veci, ktor\u00e9 s\u00fa v \u013eudsk\u00fdch o\u010diach dobr\u00e9 a l\u00e1kav\u00e9, ale protivia sa ve\u010dnej Bo\u017eej l\u00e1ske. Nie s\u00fa ve\u010dn\u00e9 a nepretrvaj\u00fa.<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

P\u00edsmo tie\u017e u\u010d\u00ed, \u017ee nem\u00f4\u017eeme dodr\u017eiava\u0165 iba ur\u010dit\u00e9 percento Bo\u017e\u00edch prik\u00e1zan\u00ed a domnieva\u0165 sa, \u017ee v s\u00fadny de\u0148 sa pred P\u00e1na budeme m\u00f4c\u0165 postavi\u0165 so smelou d\u00f4verou. Bo\u017eia l\u00e1ska sa v n\u00e1s st\u00e1va dokonalou iba vtedy, ke\u010f d\u00f4sledne dodr\u017eiavame cel\u00e9 P\u00edsmo. Preto n\u00e1m Boh pon\u00faka milos\u0165; ona n\u00e1m d\u00e1va silu \u017ei\u0165 pod\u013ea Bo\u017eieho slova tak, ako sa to Hospodinovi p\u00e1\u010di. \u201eA tak ke\u010f\u017ee prij\u00edmame neotrasite\u013en\u00e9 kr\u00e1\u013eovstvo, zachov\u00e1vajme si milos\u0165 a pomocou nej sl\u00fa\u017eme Bohu s \u00factou a b\u00e1z\u0148ou, aby sme sa mu p\u00e1\u010dili\u201c (\u017did 12:28).<\/em><\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

Podstatn\u00e9 je vedie\u0165, po \u010dom t\u00fa\u017ei Kr\u00e1\u013e, nie to, \u010do sa zd\u00e1 by\u0165 dobr\u00e9 z poh\u013eadu \u013eudskej spolo\u010dnosti. Preto n\u00e1m Boh hovor\u00ed: \u201eA nepripodob\u0148ujte sa tomuto svetu, ale preme\u0148te sa obnoven\u00edm zm\u00fd\u0161\u013eania, aby ste vedeli rozozna\u0165, \u010do je Bo\u017eia v\u00f4\u013ea, \u010do je dobr\u00e9, \u010do mu je pr\u00edjemn\u00e9, \u010do je dokonal\u00e9\u201c (Rim 12:2).<\/em> To, \u010do sa m\u00f4\u017ee zda\u0165 dobr\u00fdm v na\u0161ej kult\u00fare, m\u00f4\u017ee by\u0165 ur\u00e1\u017ekou ve\u010dn\u00fdch Bo\u017e\u00edch t\u00fa\u017eob.<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

Uvediem pr\u00edklad. Pr\u00e1ve sa nach\u00e1dzam v hoteli v Singapure, kde budem k\u00e1za\u0165 takmer 22-tis\u00edcom \u013eud\u00ed. V tejto krajine som bol u\u017e ve\u013ea r\u00e1z. Nieko\u013ekokr\u00e1t som nav\u0161t\u00edvil aj Holandsko, kde nie je protiz\u00e1konn\u00e9 ma\u0165 doma marihuanu. \u013dudia ju m\u00f4\u017eu leg\u00e1lne faj\u010di\u0165 a nie s\u00fa za to pr\u00e1vne st\u00edhan\u00ed. Ak by v\u00e1s v\u0161ak s mal\u00fdm mno\u017estvom drogy (a ide skuto\u010dne o ve\u013emi mal\u00e9 mno\u017estvo) pristihli v Singapure, zatkli by v\u00e1s a pr\u00edsne potrestali. Ak u v\u00e1s n\u00e1jdu ur\u010dit\u00fd druh drogy, hroz\u00ed v\u00e1m smr\u0165 obesen\u00edm! Po pr\u00edlete do krajiny v\u00e1s hne\u010f na vstupnej karte, ktor\u00fa mus\u00edte vyp\u00edsa\u0165, varuje n\u00e1pis: \u201ePriekupn\u00edci s drogami bud\u00fa pod\u013ea singapursk\u00fdch z\u00e1konov potrestan\u00ed smr\u0165ou.\u201c<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

Predstavte si, \u017ee mlad\u00fd Holan\u010fan, ktor\u00fd pravidelne faj\u010d\u00ed marihuanu, pr\u00edde do Singapuru a pon\u00fakne cigaretu niekomu miestnemu: \u201ePo\u010duj, toto je skvel\u00e1 veci\u010dka. Upokoj\u00ed \u0165a a zabudne\u0161 na v\u0161etky starosti. Vezmi si.\u201c<\/p>\n

Okam\u017eite ho zatkn\u00fa a mlad\u00edk je v \u0161oku. \u201ePre\u010do ma zat\u00fdkate?\u201c To je prv\u00e1 ot\u00e1zka, ktor\u00fa vyh\u0155kne na policajtov. Nad\u00edde de\u0148 s\u00fadu. Holan\u010fan sa postav\u00ed pred sudcu a je presved\u010den\u00fd, \u017ee ide o nedorozumenie. Sudca ho v\u0161ak vyhlasuje za vinn\u00e9ho a oznamuje mu v\u00fdmer trestu.<\/p>\n

Mu\u017e \u0161okovane odpoved\u00e1: \u201eCtihodnos\u0165, v krajine, z ktorej poch\u00e1dzam, je povolen\u00e9 faj\u010di\u0165 marihuanu a pon\u00faka\u0165 ju in\u00fdm.\u201c<\/p>\n

Sudca na to reaguje: \u201eNie ste v Holandsku, ale v Singapure a tu je to protiz\u00e1konn\u00e9!\u201c<\/p>\n

Mlad\u00edkova sebad\u00f4vera sp\u013easla ako bublina; u\u017e sa nem\u00e1 o \u010do oprie\u0165. Pred najvy\u0161\u0161\u00edm s\u00fadom tej krajiny ho nem\u00e1 kto obh\u00e1ji\u0165.<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

V\u0161etci sa raz postav\u00edme pred najvy\u0161\u0161\u00ed s\u00fad vo vesm\u00edre, ktor\u00e9ho rozsudok bude ma\u0165 ve\u010dn\u00fa platnos\u0165. V ten de\u0148 bude mnoho \u013eud\u00ed prekvapen\u00fdch. A \u010do vy, ste pripraven\u00ed? Bo\u017eie slovo hovor\u00ed, \u017ee sa pred Sudcu sveta m\u00f4\u017eeme postavi\u0165 s d\u00f4verou. Cie\u013eom tejto knihy je pom\u00f4c\u0165 v\u00e1m pripravi\u0165 sa na to. Keby sa spom\u00ednan\u00fd mlad\u00fd Holan\u010fan pred vstupom do Singapuru obozn\u00e1mil s miestnymi z\u00e1konmi, bol by sa vyhol pr\u00edsnemu trestu. O \u010do sk\u00f4r sa my potrebujeme pripravi\u0165 na onen de\u0148, ke\u010f\u017ee rozhodnutia Sudcu bud\u00fa plati\u0165 naveky?<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Keby si \u013eudia pl\u00e1novali pozemsk\u00fd \u017eivot s rovnakou \u013eahostajnos\u0165ou, s akou sa pripravuj\u00fa na ve\u010dnos\u0165, v\u00e4\u010d\u0161ina z nich by sa \u010doskoro ocitla na mizine. John Bevere n\u00e1m pripom\u00edna, \u017ee v\u0161etci sa raz postav\u00edme pred Bo\u017eiu s\u00fadnu stolicu, aby sme prijali odmenu, ak\u00fa si za svoj \u017eivot zasl\u00fa\u017eime. Ke\u010f sa nau\u010d\u00edme \u017ei\u0165 s poh\u013eadom upret\u00fdm na […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":3436,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"episode_type":"","audio_file":"","cover_image":"","cover_image_id":"","duration":"","filesize":"","date_recorded":"","explicit":"","block":"","filesize_raw":"","footnotes":""},"categories":[66],"tags":[],"series":[],"episode_featured_image":"https:\/\/www.slovozivota.sk\/wp-content\/uploads\/2016\/03\/obalka_bevere_perspektiva_predna.jpg","episode_player_image":"https:\/\/www.slovozivota.sk\/wp-content\/uploads\/2019\/10\/PodcastSZ-1.jpg","download_link":"","player_link":"","audio_player":false,"episode_data":{"playerMode":"dark","subscribeUrls":[],"rssFeedUrl":"https:\/\/www.slovozivota.sk\/en\/feed\/podcast\/slovo-zivota","embedCode":"

John Bevere \u2013 \u017di s perspekt\u00edvou ve\u010dnosti<\/a><\/blockquote>